TST-14 Bonus


Warning: sort() expects parameter 1 to be array, boolean given in /mnt/data/accounts/j/jtrutna/data/www/WWW-testandfly.cz/commands/tst14/cs.php5 on line 110

TST-14 Bonus je dvoumístný bezmotorový kompozitový ultralehký kluzák.

TST-14 Bonus je určen především k termickému létání pro radost. Výkonově je srovnatelný s běžnými dvoumístnými kluzáky, díky nízké váze s ním lze velmi snadno manipulovat na zemi, při skládání i rezebírání. 

Bonus je vybaven kompletními zdvojeným řízením a avionikou. Tím je vhodný i pro pilotní školy, provádějící výuku létání na kluzácích.

Velkou předností TST-14 je připravenost na jednoduchou montáž pohonné jednotky. Tím se TST-14 liší od většiny běžných kluzáků. Za velmi příznivou cenu zákazník dostává nový výkonný kluzák, se kterým startuje v aerovleku a létá termické přelety, a kdykoliv v budoucnu jej zástavbou pohonné jednotky může povýšit na kluzák TST-14M.

Přístrojové vybavení kluzáku TST-14 Bonus je plně volitelné, zákazník si může buď vybrat přístroje z našeho seznamu výrobců avioniky, nebo si je může i dodat sám v průběhu výroby objednaného kluzáku.
K Bonusu nabízíme volitelně i celou řadu doplňků i transportní vůz.

Letové vlastnosti, kvalita provedení, široké možnosti přístrojového vybavení, ale hlavně možnost budoucí motorizace jsou klíčové důvody oblíbenosti a obchodního úspěchu tohoto větroně. Od roku 2005, kdy byl vyroben a zalétán prototyp, jsme vyrobili a prodali 10 Bonusů pilotům v 7 zemích světa. Větší zájem zákazníků registrujeme o model TST-14M, tedy o verzi se zabudovanou pohonnou jednotkou.



Stručné charakteristiky letounu:
  • Rozpětí 17 metrů
  • Klouzavý poměr 40
  • Kompletní zdvojení řízení
  • Konstrukce na bázi kompozitových technologií s velkou životností
  • Možnost vzletu i v aerovleku za letounem UL
  • Snadné skládání a rozebírání, jednoduchý transport
  • Snadná údržba vlastními silami
  • Připraven na jednoduchou montáž výklopné pohonné jednotky

TST-14 Bonus - Technický popis

CHARAKTERISTIKA
TST-14 je dvoumístný středokřídlý jednoplošník s ocasními plochami do T kompozitivé konstrukce vyrobený v negativních formách.
KŘÍDLO sendvičové konstrukce je vybaveno křidélky a vzdušnými brzdami na horní straně profilu. V křídle nejsou žádná žebra. Pevnostní systém křídla tvoří jeden hlavní nosník, nosník pro zavěšení křidélek a kořenové žebro. Torzní skříň tvoří celý profil křídla sendvičové konstrukce.
Spojení křídel je řešeno propojením křídel silovým kováním a dvěma vodorovnými čepy. Spojení křídlo - trup a zachycení krutu je realizováno pomocí čepů a pouzder zalaminovaných v kořenovém žebru a trupu. Křidélka celokompozitové konstrukce jsou na křídlo zavěšena na čtyřech závěsech s osou otáčení na horní ploše profilu. Vzdušné brzdy na horní straně křídla za hlavním nosníkem jsou vyrobeny z Al plechu a zasouvají se do samostatných šachet.
TRUP skořepinové konstrukce je vyroben v negativní formě společně s kýlovkou.
VOP sendvičové konstrukce je uspořádána do T.
ŘÍZENÍ sestává z řízení výškového kormidla, křidélek, směrového kormidla a ovládání brzdících klapek a podélného vyvážení. Ruční řízení je pákové s přenosem výchylek táhly. Dorazy kormidel jsou umístěny na řídící páce. Výchylky nožního řízení se stavitelnými pedály a dorazy jsou přenášeny lany. Podélné vyvážení je realizováno torzním členem v soustavě řízení VOP a ovládáno pákou po levé straně pilotního prostoru.
PODVOZEK je tandemový s odpruženým hlavním kolem o průměru 350x100 mm a předním pevně uloženým kolem. Brzda kola je ovládána pákou na podlaze poblíž páky vzdušné brzdy. Kolečka na koncích křídel umožňují samostatné pojíždění a start. Otočné ostruhové kolo umožňuje pohodlnou manipulaci s letadlem na zemi.


TST-14 Bonus - Technické parametry

Rozpětí 17 m
Nosná plocha 12.01 m2
Štíhlost křídla
24
Délka trupu
8.24 m
Počet sedadel 2
Max. vzletová hmotnost bez BRS
450 kg
Max. vzletová hmotnost s BRS
472.5 kg 
Hmotnost posádky 
65 - 180 kg
Nejvyšší přípustná rychlost Vne 205 km/h
Max. rychlost v poryvech 150 km/h
Max. rychlost s vysunutými brzdami       
150 km/h
Max. rychlost v aeroveku 150 km/h
Pádová rychlost 65 km/h
Max. teoretická klouzavost bez vingletů   
37 při 105 km/h
Max. klouzavost s vinglety  39 při 105 km/h 
Minimální klesání
0,65 m/s při 85 km/h
Provozní násobky přetížení
+4 / -2 
Maximální násobky přetížení
+5.2 / -2.6
Test And Fly © Copyright | supported by PoWeR - cd
Column 'AgentAcceptLanguage' cannot be null